Sjaj LED tehnologije u novoj E-klasi

29.04.2016

Multibeam LED prednje svjetlo s 84 LED diode visoke snage u novoj Mercedes-Benz E-klasi svojevrsna je posveta njemačkom pioniru u polju računalstva Konradu Zuseu i njegovoj ideji kontroliranog sustava rasvjete u automobilima.
Njegov patent, pod nazivom “Fotoelektrično kontrolirano pozadinsko osvjetljenje uređaja” objašnjava kako maksimalno osvijetliti cestu uz minimalno ometanje nadolazećeg prometa. Uz današnju najnoviju LED tehnologiju Zuseov izum je spreman za serijsku proizvodnju.
Sam izumitelj patenta oslanjao se na više izvora svjetlosti koji su nadzirani od strane fotoćelija u slučaju da otkriju druge automobile u svom dosegu. U inovativnim sustavima rasvjete multibeam LED, kojega koristi Mercedes-Benz, kamera u vjetrobranskom staklu umjesto fotoćelija osigurava potrebne kontekstualne informacije. Iz ovih slika četiri procesora 100 puta u sekundi daju podatke za idealnu distribuciju svjetla i omogućavaju besprijekoran rad 84 high-power LED dioda u prednjim svjetlima nove E-klase.
To stvara dodatnu sigurnost, jer za razliku od statičkog sustava, Multibeam LED pomaže vozaču kada iz suprotnog smjera nailaze druga vozila. Ključ je u inteligentnoj i preciznoj distribuciji svjetla, a cilj je dobiti osvijetljenost najbliže dnevnoj, uz istovremenu zaštitu drugih sudionika u prometu od zasljepljivanja. Najnovija generacija Multibeam LED svjetala kontrolira svjetlosni snop ovisno i o vremenskim uvjetima. Kada pada kiša smanjuje se refleksija u suprotnom traku kroz ciljano pojedinačno zamračenje određenih LED segmenata. Time se izbjegava neizravni odsjaj vodene površine i ometanje vozača nadolazećih vozila. U gradskim uvjetima sustav pri malim brzinama pruža mnogo širu distribuciju svjetla. Tako pokriva obično nedovoljno osvijetljene šetnice i opasna područja u kojima se nalaze najranjivije skupine u prometu – pješaci i biciklisti.
Na temelju podataka navigacijskog sustava distribucija svjetla se prilagođava okolišu, bez obzira o kakvim se cestama radi, sustav se trenutno prilagođava konfiguraciji ceste daleko učinkovitije od dosadašnjih mehaničkih sustava koji su pratili zavoje i aktivirali dodatne rasvjetne module.