"Dani nabora su iza nas"

09.02.2017

Dizajneri Mercedes-Benza su pomirili tradiciju i suvremenost u dizajniranju automobila budućnosti. Njihov rad je fokusiran na 'Senzualnu čistoću' kao izraz modernog luksuza. U primjeni ove dizajnerske filozofije, Mercedes-Benz je transformaciju u dizajnu pokrenuo s trenutnom A-klasom, 2012. godine.
Tadašnji dizajn sadrži rubove i nabore - udubljenja u limu - s ciljem stvaranja jasnih oblika i senzualne površine koje dočaravaju visoku tehnologiju, a također pobuđuju emocije. Ovo je odigralo odlučujuću ulogu u podmlađivanju marke i bilo je ključ odličnih prodajnih rezultata tvrtke.
Svaki idući Mercedes-Benz model potomak je ove filozofije unatoč tome što ima individualni karakter. Skulpturom "Estetika A", dizajnerski tim sada predstavlja viziju limuzine u kompaktnom segmentu koji je ogoljen do samog tijela. Ona također pruža jasnu naznaku o tome kako će filozofija "Senzualna čistoća" izgledati u ne tako dalekoj budućnosti. Skulptura "Estetika A" utjelovljuje napredak Mercedes-Benz dizajnerskog idioma.
"Oblik i tijelo su ono što ostaje kada se nabori i linije smanje do krajnjih granica“. Mi imamo hrabrosti za provedbu ovog „purizma", kaže glavni direktor dizajna Daimlera AG, Gorden Wagener. "U kombinaciji savršenih proporcija i senzualnog dizajna površine, nadolazeća generacija kompaktne klase ima potencijal povesti novi dizajnerski smjer marke. Dizajn je umjetnost propusta: Dani nabora su iza nas".
Umjesto modificiranja osnovnog oblika linijama i naborima, dizajneri Mercedes-Benza koriste otvorene površine međusobno pod kutom kako bi oblikovali dizajn svjetlom i sjenom i tako naglasili proporcije. To čini suštinu tijela vidljivom i komunicira ga na vjerodostojan način. Izražajna i samouvjerena crvena kao nova identifikacijska Mercedes-Benz boja naglašava senzualnost i emociju skulpture.
"Estetika A" je prototip trovolumenskog dizajna a time i najava novih oblika u kompaktnoj klasi, jer su izvan Njemačke i Europe klasične limuzine vrlo tražene u ovom segmentu. "Estetika A" je nastavak niza skulptura iz Mercedes-Benza koje do danas obuhvaćaju djela "Estetika Br. 1" (2010), "Estetika Br. 2", "Estetika 125" (oba 2011.) i "Estetika S" (2012.).
Dizajn kao ključni čimbenik uspjeha za Mercedes-Benz
Mercedes-Benz dizajn služi kao izlog strasti za automobilima u modernom idiomu dizajna. Značaj koji Daimler AG pridaje dizajnu naglašen je kada je osnovano mjesto glavnog direktora dizajna, 1. studenog 2016. godine
Dr Dieter Zetsche, izvršni direktor Daimlera AG i voditelj Mercedes-Benz osobih vozila: "Dobar dizajn je mnogo više nego jednostavno stvaranje lijepih proizvoda. On kombinira funkcionalnost sa fascinacijom i daje vrijednostima branda karakterističan oblik. Oduševljeni smo što je naš dizajnerski tim pod vodstvom Gorden Wagenera među najboljima u industriji, jer je i izvrsna globalna prodaja naših vozila u konačnici rezultat njihovog izvanrednog dizajna".